جاروبرقی مرکزی ساختمان

جاروبرقی مرکزی ساختمان یک نوع جاروبرقی بزرگ است که اخیراً در بسیاری از ساختمان های تازه تأسیس مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از بخش های ساختمان های مدرن به شکل مرکزی اداره می شوند. کار نظافت نیز از این قاعده مستثنا نبوده و برای جمع آوری زباله از یک سیستم مرکزی استفاده می شود.

اساس کار و عملکرد جاروبرقی مرکزی ساختمان

جاروبرقی مرکزی ساختمان به وسیله انشعاب لوله هایی مخصوصی که در سراسر ساختمان تعبیه می شوند کار می کند. این دستگاه منحصر به فرد بر اساس نیروی مکش و به وسیله موتوری قوی قابلیت جمع آوری زباله و هدایت آن ها به مخزن دستگاه را دارد. لازم به ذکر است که برای استفاده از این وسیله در کل ساختمان باید اقدام به نصب پریز‌های مخصوصی در سراسر بخش ها و اتاق‌ های تمام واحدها کرد.

مکان مناسب جهت نصب این نوع جاروبرقی

جاروبرقی مرکزی ساختمان معمولاً در مکان هایی مانند پشت بام، پارکینگ، انباری و بالکن قابل نصب است. با این حال در بسیاری از ساختمان ها مالکین در بخش پارکینگ یا زیر زمین اقدام به ساخت فضایی برای قرار دادن آن می کنند. با این کار از دستگاه در برابر عوامل مخرب محیطی مواظبت می شود. در نتیجه طول عمر مفید جاروبرقی به طرز چشم گیری افزایش پیدا می کند.

مکان های مناسب برای استفاده از این نوع جاروبرقی

به طور کلی از جاروبرقی‌ مرکزی ساختمان‌ در مکان هایی از قبیل:

  • برج های چندین طبقه
  • آپارتمان های چند واحده
  • حتی ساختمان های کوچک تر با تعداد طبقات محدود می توان استفاده کرد.

لازم به ذکر است که به‌ دلیل قدرت بالای موتور دستگاه امکان بهره گیری از آن در اکثر ساختمان ها وجود دارد. بنابراین می توان در واحدهای آپارتمان لوازم جانبی آن از جمله:

  • لوله خرطومی
  • سری پارویی جاروبرقی را تهیه کرده تا در مواقع نیاز از دستگاه استفاده کرد.

اهمیت استفاده از جاروبرقی مرکزی ساختمان

اهمیت استفاده از جاروبرقی مرکزی ساختماننظافت محیط زندگی و محل کار امری اجتناب ناپذیر و ضروری است. همچنین به دلیل زندگی کردن اغلب افراد در آپارتمان ها و برج های مسکونی این وسیله بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. بنابراین می تواند نقش مهمی در این رابطه ایفا کند. همچنین با توجه به عملکرد مناسب این دستگاه و سرعت و کیفیت آن در تمیز کاری لزوم بهره گیری از تجهیزاتی که بتواند در فرصت کوتاهی نظافت را انجام دهد بسیار مهم است. این دستگاه بدون اغراق یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که به شکل کاملاً هوشمندانه ای عمل می کند. بنابراین در یک ساختمان چندین طبقه کاربران زیادی قادر هستند به صورت هم‌زمان و بدون کاهش قدرت مکش دستگاه از آن استفاده کنند.

نحوه عملکرد جاروبرقی مرکزی ساختمان

جاروبرقی مرکزی ساختمان همان طور که از نامش پیداست مخصوص استفاده در ساختمان طراحی و ساخته شده است. از این رو در هر بخش از ساختمان که بتوان لوله‌ مخصوص جاروبرقی نصب کرد قابل استفاده است. همچنین تنها با زدن کلید روشن و خاموش دستگاه می توان کار تمیز کاری واحد خود را انجام داد.

مزیت ها و ویژگی های بارز این نوع جاروبرقی

نحوه عملکرد جاروبرقی مرکزی ساختمانیک جاروبرقی مرکزی ساختمان هیچ صدایی از خود تولید نمی کند. زیرا مخزن جمع آوری زباله ها در مکانی دور از واحد های مسکونی و اتاق ها قرار داده شده است. مزیت دیگر این نوع جاروبرقی قدرت مکندگی بالای آن است که می توان قدرت آن را بر اساس وسعت ساختمان و تعداد واحد ها و اتاق ها کم و زیاد کرد. مزیت مهم دیگری که می توان برای این دستگاه نام برد عدم نیاز به حمل آن است. سایر جاروبرقی‌های دیگر جهت استفاده و انجام نظافت بخش های مختلف ساختمان باید آن ها را مدام جابه‌جا کرد. این در حالی است که می توان به کمک این وسیله و تنها با جابه‌جایی لوله خرطومی و یک پارو کل فضای داخلی ساختمان را جاروکشید.
ویژگی و مزیت دیگر جاروبرقی مرکزی ساختمان وجود سنسورهای حرارتی در ساختار فنی آن است. این سنسور های حرارتی با افزایش دما در شرایط بحرانی به صورت اتوماتیک دستگاه را خاموش می کنند. جنس مقاوم و بسیار عالی این دستگاه مزیت دیگری است که می توان به آن اشاره کرد. غالباً جنس این نوع جاروبرقی از متریال استیل است که می توان سال ها در شرایط و موقعیت های مختلف از آن استفاده کرد. از دیگر فواید استفاده از این جاروبرقی عدم ایجاد گرد و غبار در فضای داخلی ساختمان است. به نحوی که در حین جاروکشی هیچ گونه گرد و غباری از دستگاه خارج نشده و به درون اتاق ها و واحد ها سرایت نمی کند. چنین ویژگی تنها به دلیل نصب جاروبرقی در مکانی مانند زیر زمین و یا پارکینگ است.

کلام پایانی

هزینه های مربوط به نظافت در زمان استفاده از جاروبرقی مرکزی ساختمان در حد قابل توجهی کاهش پیدا می کنند. افرادی که در محل زندگی و یا کار خود از این دستگاه جهت نظافت استفاده می کنند نظافتی توأم با آسایش اما بدون سروصدا و اعصاب خوردی را تجربه می کنند.

 

 

دیدگاه ها غیرفعال است