دست خشک کن برقی

نمایش دادن همه 13 نتیجه

دست‌خشک کن برقی وسیله‌ای است که حتماً در سرویس بهداشتی، حمام‌ها، استخرها انواع مختلف آن را دیده‌اید. کارکرد این دستگاه با توجه به نوع استفاده آن می‌تواند خودکار یا با فشار دادن دکمه و یا با استفاده از سنسور باشد. شستشو و نظافت دست‌ها بخش مهمی از نظافت فردی است پس عمل خشک نمودن دست‌ها نیز امری مهم و ضروری است.

پیشینه دست‌خشک کن برقی

نخستین دست‌خشک کن در سال ۱۹۲۱ توسط گروه پژوهشگری از شرکت «ایردرای گروتون» واقع در شهر نیویورک ایالات‌متحده به نام‌های «ریچارد هایبرد» و «دی جی واتروس» و «جی باست» اختراع شد. این دستگاه که در ابتدا به‌عنوان یک مدل ساخته‌شده بود این مدل به‌صورت واحد جداگانه طراحی‌شده بود که شامل یک دمنده معکوس (مانند یک خشک‌کن دستی) بود که به‌وسیله یک پدال کنترل مدیریت و هدایت می‌شد. این ابزار ابداع‌شده کاربردهای فراوانی در دستشویی، آرایشگاه‌ها و کارخانه‌ها  داشت.. شرکت Air dry  سازنده نخستین دست‌خشک کن در سال ۱۹۲۴ به شیکاگو و سانفرانسیسکو انتقال پیدا کرد، تا بر روی بخش توزیع این محصول متمرکز گردد.

خشک‌کن دست بعدها در سال ۱۹۴۸ به‌وسیله جورج کلمنس معروفیت پیدا کرد. در سال ۱۹۹۳، شرکت میتسوبیشی الکتریک نوع جدیدی از دستگاه خشک‌کن دست را ابداع کرد که در هر دو سوی دست از جت های هوا ضربه می زد و آب دست ها را به سرعت تبخیر می کرد.

صرفه اقتصاد دست‌خشک کن برقی

دست‌خشک کن ها ابزارهای بسیار اقتصادی و به‌صرفه‌ای هستند.

دست‌خشک کن برقی برای اقتصاد و کاهش مصرف منابع کاملاً مقرون‌به‌صرفه می باشد. با در نظر گرفتن آمار تولیدکنندگان، دست‌خشک کن می‌تواند هزینه‌های یک شرکت یا حتی خانوار را تا ۹۹٫۵ درصد کاهش دهد (برای نمونه یک شرکت ممکن است سالانه ۲۳۴۰ دلار برای حوله‌های کاغذی خرج کند، جایی که هزینه‌های خشک‌کن دستی به قیمت ۱۴٫۰۰ دلار در سال باشد) آن‌ها به نسبت حوله‌های کاغذی نیاز به مراقبت بسیار کمی دارند، که جایگزینی آن‌ها بسیار به‌صرفه است. امتیاز دیگر این دستگاه حذف ضایعات کاغذی است. دست‌خشک کن و خرید آن‌ها به‌نوعی یک سرمایه‌گذاری اولیه بزرگ برای مصرف‌کنندگان به شمار می‌روند، به‌طوری‌که با یک حساب سرانگشتی توسط شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان هزینه‌های کاسته شده آن‌ها بسیار چشمگیر خواهد بود. دست‌خشک کن ها به نوعی شرکت‌ها و کاربران را از هدر رفتن بیش‌ازحد سرمایه و بودجه نجات می‌دهند و واقعاً به‌عنوان یک محصول اقتصادی به شمار می‌روند.

تأثیرات زیست‌محیطی دست ­خشک کن برقی

دستگاه خشک‌کن دست به دلیل اینکه از تولید مقادیر زیادی زباله و کاغذ دستمال‌ کاغذی‌ها جلوگیری می‌کند به‌عنوان دستگاهی که دوستدار محیط زیست است شناخته می‌شود. درحالی‌که این دستگاه هیچ‌گونه آلودگی و ضایعاتی تولید نمی‌کند حوله‌های کاغذی و دستمال‌کاغذی‌ها با ایجاد ضایعات کاغذ یکی از منابع اصلی آلودگی محیط‌‌زیست و فضاهای طبیعی به شمار می‌روند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته درباره دست‌خشک کن نصب‌شده در مدارس دولتی در شهر تاپکای ایالت کانزاس، ادعاشده بود این دستگاه باعث صرفه‌جویی سالانه ۳۴٫۵ تن ضایعات جامد، ۶۹۰٫۰۰۰ گالن آب و ۵۸۷ درخت شده بود. یکی دیگر از پژوهش‌ها درباره خشک‌کن در جهان درباره ۱۵۳ خشک‌کن دستی در شهر کاپیتال استیت ایالت آیووا، صرفه‌جویی سالانه ۱۰٫۵ تن ضایعات جامد و ۱۷۶ درخت را نشان داد. با این‌حال، یک پژوهشی که در کشور هلند انجام‌شده بود که در ماه مارس سال ۱۹۹۵ منتشر شد، نشان داد که میان هر استفاده از خشک‌کن دست‌ها و حوله‌های کاغذی، به‌عنوان روش‌های خشک شدن دست، ارتباط جالبی وجود دارد بدین‌صورت که هرچه استفاده از خشک‌کن دست افزایش می‌یافت از مصرف حوله کاغذی کم می‌شد.