بخارشوی صنعتی جهت کنترل آلودگی ها در صنایع غذایی

بخارشوی صنعتی جهت کنترل آلودگی ها در صنایع غذایی


کنترل آلودگی ها در صنایع غذایی شامل تمیز کردن و ضد عفونی کردن عملیات کلیدی در ایمنی محصولات غذایی هستند. کارخانه‌های صنایع غذایی اثرات زیست محیطی قابل توجهی از نظر مصرف آب و فاضلاب ایجاد می کنند. بهترین تکنیک های موجود و مراقبت های بهداشتی در این کارخانه ها به طیف وسیعی از مواد شیمیایی مانند کلر، ترکیبات آمونیوم چهارتایی و غیره متکی هستند. نگرانی های بهداشتی و زیست محیطی از طریق تامین فناوری های بهداشتی جایگزین مانند استفاده از تجهیزات نظافتی صنعتی برطرف میشود.

کارخانه های تولید مواد غذایی با خرید بخار شوی صنعتی و خرید جاروبرقی صنعتی می توانند از آنها جهت کنترل آلودگی ها در صنایع غذایی استفاده کنند. اکسیدکننده های بسیار قوی و مواد ضد میکروبی که با طیف وسیعی به عنوان ضدعفونی‌کننده‌ به کار میروند اثرات نامطلوبی بر محیط زیست ‌دارند. جهت کاهش اثرات زیست‌محیطی عملیات پاک‌سازی از طریق استفاده از تجهیزات نظافتی صنعتی امکان پذیر است.

شرکت شاهین تلاش با ارائه تجهیزات صنعتی و خدمات تعمیرات آنها از بهترین فناوری های موجود جهت تمیز کردن و ضدعفونی سطوح کارخانجات مواد غذایی برخوردار است. این ماشین آلات نتایج مورد انتظاری جهت رعایت شاخص های زیست محیطی در مصرف آب و انرژی، کیفیت فاضلاب و بالا بردن راندمان تمیز کردن و ضدعفونی را ارائه داده است.

نحوه نظافت و ضدعفونی اماکن مواد غذایی و تجهیزات مواد غذایی چگونه است؟

کنترل آلودگی ها در صنایع غذایی از طریق تمیز کردن و ضد عفونی کردن مخازن، تجهیزات، سطوح تماس با غذا و سطوح کف و نگهداری آنها در شرایط بهداشتی و پاکیزه امکان پذیر است.
مراکز تولید مواد غذایی با خرید بخار شوی صنعتی می توانند با اعمال گرما تعداد میکروارگانیسم های روی سطوح یا ظروف حاوی مواد غذایی را تا حد زیادی کاهش دهند. این کار باعث بالا بردن ایمنی غذایی که ممکن است با آنها تماس پیدا کند میشود و از انتقال بیماری عفونی جلوگیری می­نماید.

با استفاده از سوییپرهای صنعتی و اسکرابرها، کف سالن ها و انبارهای مراکز تولید مواد غذایی تمیز و بهداشتی خواهد شد. به طوریکه با الزامات مربوط به کد استانداردهای غذایی مطابقت پیدا کند. رعایت الزامات قانونی مربوطه برای تمیز کردن و نگهداری ماشین آلات کارخانه و محیط کار نه تنها برای انطباق با استانداردها مهم است. همچنین برای موفقیت در تولید و تجارت مواد غذایی مفید است. در این صورت مدیریت اجرایی صنایع مربوطه دارای تجارت سودآوری در تولید مواد غذایی با کیفیت بالا، ایمن و سالم خواهند بود.

تجهیزات نظافتی صنعتی
تجهیزات نظافتی صنعتی

در حال حاضر مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از الزامات کارخانجات تولید مواد غذایی و فرآیندهای مورد نیاز برای تولید مواد غذایی ایمن، بهداشتی و مناسب آگاه هستند. شرکت شاهین تلاش ضمن ارائه تجهیزات نظافتی، خدمات تعمیرات سوییپر و تعمیرات اسکرابر با قیمت مناسب و کیفیت برتر را به مراکز تولیدی ارائه می دهد.

به منظور کنترل آلودگی ها در صنایع غذایی و جلوگیری از ورود آلودگی به سالن های تولید از طریق کفش های کارکنان، لازم است ایشان قبل از ورود توسط دستگاه واکس زن برقی آلودگی های کفشهای خود را پاک نمایند. سپس با پوشیدن کاورهای بهداشتی روی کفش های خود وارد سالن تولید گردند.

استانداردهای کنترل آلودگی ها در صنایع غذایی کدامند؟

آیین نامه استاندارد تولید مواد غذایی، تمیزی را به معنای عاری بودن از مواد مرئی خارجی و بوی نامطلوب تعریف می کند. همچنین کنترل آلودگی و پاکیزگی را به این معنا بیان می­کند که انباشته ای از موارد زیر وجود ندارد:
زباله های صنعتی.
مواد بازیافتی (به جز در ظروف مخصوص).
زباله های مواد غذایی (به جز موارد موجود در ظروف زباله).
خاک.
گریس.

به طور معمول کنترل آلودگی ها در صنایع غذایی توسط دو فرآیند جداگانه تمیز کردن و ضدعفونی کردن انجام می شود. تمیز کردن موثر باید قبل از ضدعفونی انجام شود. اگر سطح تماس غذا یا مخازن و محیط از همه آلودگی های قابل مشاهده پاک نشده باشد، ممکن است ضدعفونی کننده ها به خوبی کار نکنند.

نظافت مراکز تولید مواد غذایی
نظافت مراکز تولید مواد غذایی

تمیز کردن موثر و مفید با استفاده از تجهیزات نظافتی صنعتی از قبیل اسکرابر، سوییپر، بخار شوی صنعتی و جارو برقی صنعتی امکان پذیر است. مواد شوینده ای که در تعدادی از این تجهیزات استفاده میشوند کثیفی، آلودگی و چربی را از بین می­برند. همچنین توسط برس ها و تی های لاستیکی تجهیزات پاک میشود. در پایان مراحل تمیز کاری کف سالن ها و نظافت انبارها و همچنین سطوح ماشین آلات تولید مواد غذایی بایستی با کمک تجهیزات نظافتی خشک شود تا تمیزی مناسب حاصل گردد.

در طول فرآیند تمیز کردن بسیاری از باکتریها و سایر میکروارگانیسم ها از بین می روند. با این حال جهت نابودی کامل میکروارگانیسم ها، در پایان کار لازم است عملیات ضدعفونی انجام شود.

کارکنان بخش تمیز کاری بایستی مراقب باشند که تجهیزات نظافتی صنعتی باید در زمان عدم استفاده خیلی تمیز و خشک نگهداری شوند. اگر آلودگی و رطوبت روی سطوح تجهیزات باقی بماند، می‌تواند باعث رشد باکتری ها گردد.

دیدگاه ها غیرفعال است