پاکسازی بیمارستان با تجهیزات نظافت صنعتی

پاکسازی بیمارستان با تجهیزات نظافت صنعتی


رعایت موارد بهداشتی در مراکز درمانی به وسیله تجهیزات نظافت صنعتی

مراکز درمانی از جمله مکان هایی هستند که به انواع میکروب ها آلوده می باشند و برای پاکیزه سازی آن ها باید از تجهیزات نظافت صنعتی استفاده شود. اهمیت رعایت موارد بهداشتی در این مکان ها به حدی بالا است که می توان گفت در صورتی که نظافت آن ها به خوبی رعایت نشود و یا افراد در رعایت نظافت شخصی خود کوتاهی نمایند، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به سلامت آن ها وارد شود. شاید یک مثال ملموس این موضوع، ویروس کرونا باشد. در واقع می توان گفت که اهمیت پاکسازی محیط از میکروب های عفونی در زمان پاندمی کرونا به خوبی برای تمامی افراد مشخص شد.

به همین دلیل، امروزه تجهیزات نظافتی گوناگونی مختص محیط های بیمارستانی و درمانی طراحی و به بازار عرضه شده اند. از این تجهیزات می توان به ترولی نظافت آنتی باکتریال اشاره نمود. این ابزارها برای حمل و جا به جایی تجهیزات نظافتی مورد استفاده قرار می گیرند. نکته مهم در مورد ترولی نظافت بیمارستانی این است که طراحی این ابزارها به گونه ای انجام شده که میکروارگانیسم ها و مواد عفونی از آن ها به محیط وارد نمی شوند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با تجهیزات نظافت صنعتی مورد استفاده در مراکز درمانی، با اهمیت رعایت موارد بهداشتی در این محیط ها آشنا شوید.

تجهیزات رعایت بهداشت در مراکز درمانی

شاید بتوان گفت رعایت موارد بهداشتی در مراکز درمانی دارای دو جنبه می باشد. به طوری که باید علاوه بر رعایت نظافت محیط، افراد نظافت شخصی خود را نیز رعایت کنند. یکی از راه های انتقال آلودگی که معمولا به آن بی توجه هستیم، دست ها هستند. انسان ها به صورت ناخودآگاه دست های خود را به چشم ها، بینی و دهان می زنند و بدین صورت، میکروب ها را به بدن خود منتقل می کنند. یکی از راه های جلوگیری از این موضوع، شستشوی دست ها و خشک کردن آن ها است. زیرا برخی از میکروب ها به راحتی توسط محیط های مرطوب منتقل می شوند.

بدین منظور می توان از دست خشک کن برقی در محیط های درمانی استفاده نمود. این دستگاه ها همان کار حوله ها را انجام می دهند و رطوبت دست ها را از بین می برند. اما حوله ها خود منبع آلودگی ها هستند و استفاده از آن ها موجب انتقال میکروب ها خواهد شد. دست خشک کن برقی بر روی دیوار سرویس های بهداشتی نصب می شود و کار با آن بسیار آسان می باشد. همین موضوع نیز این دستگاه را به یکی از پرفروش ترین تجهیزات بهداشتی تبدیل نموده است.

رعایت بهداشت با دست خشک کن برقی
رعایت بهداشت با دست خشک کن برقی

انواع تجهیزات نظافت صنعتی مورد استفاده در بیمارستان ها

دومین جنبه از رعایت بهداشت در مراکز درمانی، پاکیزه سازی و ضدعفونی کردن مداوم محیط می باشد. برای این کار از تجهیزات نظافت صنعتی بیمارستانی استفاده می شود. برای شستشوی بخش های مختلف بیمارستان، لوازمی همچون تی ها، مواد شوینده و … مورد استفاده قرار می گیرند. اما علاوه بر این ها نیاز است که از تجهیزات پیشرفته تر نیز استفاده شود. این لوازم می توانند موجب شوند که عمل نظافت با کیفیت و سرعت بالاتری انجام شود. از این ابزارآلات می توان به کف شوی و بخارشوی صنعتی اشاره نمود. همچنین برای نظافت محیط بیرونی بیمارستان می توان از دستگاه سوئیپر استفاده کرد.

نظم دهی به ابزارآلات نظافتی

بیمارستان ها دارای طبقات زیادی هستند و نیروی خدمات برای نظافت این طبقات نیازمند ابزار حمل وسایل می باشند. در واقع در بیمارستان ها برای نظم دهی به ابزارآلات نظافتی از ترولی نظافت استفاده می شود. این تی شورها دارای بدنه ای مستحکم و آنتی باکتریال هستند و از انتشار میکروب ها جلوگیری می کنند. ابزار نظافتی اعم از تی ها، مواد شوینده، مخزن آب تمیز و آب آلوده، سطل زباله، کیسه زباله و … در بخش های مختلف ترولی نظافت قرار می گیرند. بدین صورت امکان حمل لوازم نظافتی برای نیروی خدمات بسیار آسان تر می شود و میزان کارایی و سرعت این افراد بسیار بالاتر خواهد رفت. ترولی های نظافتی دارای انواع مختلفی می باشند و هر چند که اساس کار آن ها با یکدیگر یکسان است، اما وجود برخی ویژگی ها، آن ها را از یکدیگر متمایز می کند. به عنوان مثال در ابعاد، تعداد سطل ها، جنس بدنه و … با یکدیگر تفاوت دارند.

ترولی نظافت بیمارستانی
ترولی نظافت بیمارستانی

خرید انواع تجهیزات نظافت صنعتی مراکز درمانی

تجهیزات نظافت صنعتی جزو پرکاربردترین لوازم در نظافت مراکز درمانی محسوب می شوند و به همین دلیل در هنگام خرید آن ها باید توجه داشته باشید که به فروشنده ای معتبر مراجعه کنید. مجموعه ما دارای سابقه طولانی در زمینه فروش انواع این تجهیزات است و به صورت تخصصی به عرضه این محصولات می پردازد. همچنین این مرکز با در اختیار داشتن یک تیم حرفه ای جهت انجام تعمیرات تجهیزات نظافت صنعتی، خدماتی تخصصی را در این زمینه به مشتریان خود ارائه می دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

دیدگاه ها غیرفعال است