شستشوی وسایل نقلیه

شستشوی وسایل نقلیه


وسایل نقلیه یکی از پر تردد ترین مکان ها هستند و به همین جهت، بسیار آلوده می باشند. از این رو، استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی مناسب برای پاکسازی آن ها و جلوگیری از انتشار میکروب ها بسیار ضروری می باشد. اهمیت رعایت بهداشت و شستشوی مداوم این محیط ها به حدی بالا است که می توان گفت در صورت عدم نظافت وسایل نقلیه عمومی، ممکن است افراد به بیماری های گوناگون پوستی و تنفسی مبتلا گردند. شاید اهمیت این موضوع با شروع همه گیری کرونا بیشتر قابل درک شده باشد. امروزه انواع گوناگونی از تجهیزات نظافتی برای پاکیزه سازی وسایل نقلیه ای همچون قطارها، هواپیماها و اتوبوس ها طراحی شده اند. از این لوازم برای تمیز کردن محیط درونی وسایل نقلیه و بدنه آن ها استفاده می شود. از انواع این دستگاه ها می توان به واترجت صنعتی، بخارشوی صنعتی و … اشاره کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نحوه نظافت وسایل نقلیه با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی آشنا کنیم.

شستشوی واگن های قطار توسط دستگاه واترجت صنعتی

در زمان های گذشته، نظافت واگن های قطار به صورت دستی و با زحمت بسیار زیادی انجام می شد. اما امروزه با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی، این کار بسیار آسان تر شده است. از معایب استفاده از روش نظافت دستی می توان به وقت گیر بودن این کار و همچنین عدم پاکسازی کامل اشاره کرد. با ورود دستگاه هایی همچون واترجت های صنعتی این مشکلات تا حد زیادی از میان رفتند. البته کاربرد این دستگاه ها بسیار گسترده می باشد و برای شستشوی مکان های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از واترجت صنعتی برای شستشوی وسایل نقلیه از جمله قطار بسیار رایج می باشد. می توان به سرعت بالای این دستگاه به عنوان یکی از دلایل انتخاب آن برای شستشوی وسایل نقلیه اشاره کرد. برای شستشوی واگن قطارها باید از واترجت آب گرم استفاده شود. زیرا این واگن ها معمولا با مواد روغنی پوشانده می شوند و با آب سرد نمی توان به خوبی این آلودگی ها را از بین برد. همچنین در صورت نیاز می توان با پاشیدن مواد شوینده بر روی بدنه، دیواره و سقف واگن، نظافت آن ها را انجام داد.

شستشوی اتوبوس با بخارشوی صنعتی

یکی از راه های نظافتی که نقش موثری در رعایت بهداشت سیستم حمل و نقل و اتوبوسرانی ایفا می کند، شستشوی این وسایل نقلیه با استفاده از بخارشوی صنعتی می باشد. این دستگاه یکی از تجهیزات نظافت صنعتی است که بدون نیاز به مواد شوینده کار می کند و به همین دلیل دوستدار محیط زیست می باشد. بدین صورت که بخار آب را با فشار بالایی خارج می کند. دمای بالا می تواند منجر به از بین رفتن میکروب ها شود و همچنین کثیفی ها و جرم ها را نیز بزداید.

با استفاده از دستگاه بخارشوی صنعتی می توان قسمت های مختلف اتوبوس اعم از شیشه، بدنه، سقف و صندلی ها را به خوبی از آلودگی ها پاک کرد. صندلی های اتوبوس از جنس های مختلفی ساخته می شوند. برخی از آن ها از جنس پلاستیک محکم هستند و برخی دیگر دارای روکش پارچه ای یا چرمی می باشند. در گذشته از فرچه ها و مواد شوینده برای تمیز کردن این صندلی ها استفاده می شد. استفاده از فرچه باعث کاهش طول عمر روکش صندلی ها می شود. امروزه می توان از دستگاه بخارشوی صنعتی برای نظافت انواع این صندلی ها استفاده کرد بدون اینکه هیچگونه آسیبی متوجه آن ها شود.

استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی برای نظافت اتوبوس
استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی برای نظافت اتوبوس

تجهیزات مورد نیاز برای نظافت هواپیما

هواپیماها یکی از وسایل نقلیه می باشند که برای حمل مسافران یا بارها مورد استفاده قرار می گیرند و مسافت های طولانی را با سرعت بالا طی می کنند. معمولا پس از اتمام پرواز، هواپیما نیاز به نظافت دارد. بدین منظور باید از تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای نظافت این وسایل نقلیه استفاده شود. هواپیما دارای دو بخش داخلی و بیرونی می باشد که هر یک دارای وسایل مخصوصی برای نظافت هستند. برای پاکیزه سازی بدنه هواپیما می توان از واترجت صنعتی استفاده نمود. اما برای داخل آن باید از ابزارهایی مانند جاروبرقی صنعتی، بخارشوی صنعتی و … استفاده شود. با استفاده از این ابزارها می توان به خوبی شیشه ها، صندلی ها و راهروهای هواپیما را نظافت نمود و از آلودگی ها پاک کرد. همچنین استفاده از این لوازم می تواند موجب افزایش سرعت نظافت شود و بدین صورت بهره وری نیروهای خدماتی را بالا ببرد.

شستشوی هواپیما با واترجت صنعتی
شستشوی هواپیما با واترجت صنعتی

ارائه خدمات تعمیرات تجهیزات نظافت صنعتی

امروزه تجهیزات نظافت صنعتی با قیمت های بالایی به فروش می رسند. به همین دلیل در صورتی که قطعه ای از آن ها آسیب ببیند و نیاز به تعمیر داشته باشد، مراجعه به یک مرکز تخصصی تعمیرات در اسرع وقت می تواند از ایجاد ضررهای مالی هنگفت جلوگیری نماید. موسسه ما از یک تیم حرفه ای با تخصص تعمیر انواع تجهیزات نظافت صنعتی تشکیل شده است. شما می توانید برای دریافت مشاوره و خدمات از این مجموعه، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه ها غیرفعال است