کاربرد تجهیزات نظافت صنعتی

کاربرد تجهیزات نظافت صنعتی


امروزه با شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری های گوناگون، اهمیت رعایت نظافت دو چندان شده است. برای نظافت محیط های مختلف نیاز به لوازم گوناگونی از جمله تجهیزات نظافت صنعتی احساس می شود. در واقع به دلیل سخت و پر زحمت بودن نظافت مکان های مختلف به روش سنتی و دستی، مدل های مختلفی از ماشین های نظافتی برای شستشو و پاکسازی مکان های گوناگون طراحی شده اند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی در ارتباط با انواع تجهیزات نظافت صنعتی و کاربرد آن ها در اختیار شما قرار دهیم.

اهمیت استفاده از تجهیزات نظافتی استاندارد

اگر بخواهیم به اهمیت استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی بپردازیم، ابتدا باید کمی با فرآیند نظافت سنتی و دستی آشنا شویم. در روش سنتی، از ابزارهایی همچون مواد شوینده شیمیایی، فرچه، تی، سطل و … استفاده می شود. علاوه بر اینکه نظافت در این روش با زحمت بسیار زیادی همراه است، ممکن است آلودگی ها به خوبی از بین نروند. همچنین احتمال وارد شدن آسیب به نیروی خدماتی وجود دارد. زیرا در اثر تماس بیش از حد با مواد شوینده شیمیایی، علاوه بر اینکه آسیب زیادی به پوست وارد می شود، فرد دچار مشکلات متعدد ریوی نیز خواهد شد. برخی از افراد، به کار بردن ماسک ها و انواع دستکش های مخصوص نظافت را برای کاهش این آسیب ها پیشنهاد کرده اند. اما این روش ها تنها تا حدودی مشکلات را رفع می کند و به طور کامل آن ها را برطرف نخواهد کرد.

امروزه ابزار و تجهیزات نظافت صنعتی گوناگونی به بازار وارد شده اند. این لوازم دارای سرعت عمل بالا و روش استفاده آسان هستند. همچنین ایمنی نیروهای خدماتی را نیز تامین می کنند و کمترین آسیب ها را متوجه آن ها می سازند. درصد خطای این محصولات بسیار پایین است و توانایی زدودن آلودگی ها با استفاده از مکانیزم های مختلف را دارند. به صورتی که برخی از آن ها کاملا دوستدار محیط زیست هستند و استفاده از آن ها جایگزین بسیار مناسبی برای مواد شوینده می باشد.

کاربرد تجهیزات نظافت صنعتی
کاربرد تجهیزات نظافت صنعتی

پرکاربردترین انواع تجهیزات نظافت صنعتی

در این بخش قصد داریم رایج ترین انواع تجهیزات نظافت صنعتی را به شما معرفی کرده و کاربرد هر یک از آن ها را به صورت مختصر بیان کنیم.

  • واترجت صنعتی

    از این دستگاه می توان به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات و ماشین آلات نظافتی نام برد. عملکرد واترجت صنعتی به این صورت است که آب را با فشار بسیار بالا خارج می کند و بدین وسیله آلودگی ها را از سطوح مختلف پاک می نماید. انواع این دستگاه ها با آب سرد یا گرم کار می کنند که هر یک برای نظافت محل خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین امکان افزودن محلول های شوینده به این دستگاه وجود دارد.

  • سوئیپر

    نام دیگر این محصولات، جاروی شهری است. این محصول با استفاده از برس های مخصوصی که دارد می تواند به پاکسازی محیط از آلودگی ها و زباله ها ریز و درشت بپردازد. این دستگاه ها به شیوه های مختلفی از جمله دستی یا اتوماتیک هدایت می شوند و افراد با توجه به نیاز خود می توانند مدل های مختلف آن را تهیه کنند.

  • بخارشوی صنعتی

    این محصول با استفاده از فشار بخار آب، انواع آلودگی ها را از روی سطوح مختلف پاک می کند. از این دستگاه می تواند برای تمیز کردن کفپوش ها، سقف های شیبدار و … استفاده کرد.

  • نماشوی

    همانطور که از نام این محصول پیداست، با استفاده از آن می توان پاکسازی نمای ساختمان ها و شیشه ها را انجام داد. از آنجا که در گذشته شستشوی نمای ساختمان ها کار بسیار دشواری بود، با ورود این محصول به بازار، بسیاری از دغدغه ها در این زمینه رفع شد.

  • کف شوی صنعتی

    اسکرابر صنعتی دارای سیستم آبپاشی می باشد که می توان مخلوطی از مواد شوینده را نیز به این سیستم اضافه نمود. سپس فرچه ها و برس های مخصوصی در دستگاه تعبیه شده اند که شستشوی کفپوش را با کارایی بالایی انجام می دهند. آب آلوده توسط سیستم مکش دستگاه به درون مخزن مخصوصی ریخته می شود. این مخزن باید به صورت مداوم و پس از هر بار استفاده از دستگاه، تخلیه شود.

  • جاروبرقی صنعتی

    این دستگاه با قدرت مکش بالایی که دارد، به سادگی بسیاری از آلودگی ها را از بین می برد. سری های مختلف این محصول کارایی آن را بسیار افزایش داده اند. به طوری که آن را مناسب استفاده برای نظافت محیط های گوناگونی از جمله سقف ها نموده اند.

  • ترولی نظافت

    تی شورها محصولاتی هستند که برای نظم دهی و حمل لوازم مورد نیاز در هنگام نظافت استفاده می شوند. این محصولات دارای انواع و مدل های بسیار متنوعی هستند که مطابق با نیاز افراد خریداری می شوند.

کاربرد تجهیزات نظافت صنعتی
کاربرد تجهیزات نظافت صنعتی

راهنمای خرید تجهیزات نظافت صنعتی

برای خرید تجهیزات نظافتی صنعتی باید به محلی که قرار است این ابزارها در آن مورد استفاده قرار بگیرند توجه شود. در واقع با توجه به گسترده بودن بازار این تجهیزات بهتر است قبل از خرید آن ها، از یک فرد متخصص مشاوره خرید دریافت شود. مرکز فروش ما یکی از عرضه کنندگان معتبر انواع این محصولات است که با در اختیار داشتن کارشناسانی حرفه ای می تواند شما را در زمینه انتخاب بهترین کالا یاری نماید.

دیدگاه ها غیرفعال است