واترجت صنعتی

واترجت صنعتی


واترجت صنعتی جزء مهم ترین تجهیزاتی است که از آن در مکان های نسبتاً بزرگ جهت نظافت سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم به کار رفته در این دستگاه به گونه ای عمل می کند که آب با فشار معمولی را به جریان آب با فشار بالا تبدیل می کند. به این ترتیب می توان از آن برای رفع آلودگی های سرسخت و مقاوم استفاده کرد. مهم ترین عامل برای عملکرد این دستگاه آب است. از این رو کیفیت و خلوص آن بر روی نحوه عملکرد و همچنین طول عمر مفید دستگاه تأثیر مستقیم می گذارد.

اهمیت میزان پاکی آب بر عملکرد واترجت صنعتی

هرگز در اهمیت بالای تمیزی و خلوص آب بر عملکرد واترجت صنعتی و همچنین طول عمر آن شک نکنید. زیرا در صورت عدم پاکی آب به مرور لایه های رسوبی سخت و مقاومی تمام بخش های داخلی دستگاه را در بر می گیرند. همچنین سبب انباشته شدن آلودگی بر روی سطوح فلزی آن می شوند. رسوبات ایجاد شده سبب ایجاد مشکلات عدیده ای در دستگاه می شوند. به نحوی که فعالیت دستگاه با اختلالات جدی مواجه می شود. به همین منظور لازم است پیش از شروع به کار و روشن کردن دستگاه از کیفیت بالای آب اطمینان پیدا کرد. در صورتی که قطعات فلزی دستگاه بر اثر تماس با آب دچار رسوب شده باشند باید اقدام به برداشتن رسوب از روی آن ها کرد.

مزایای استفاده از واترجت صنعتی

واترجت صنعتی یک وسیله کاملاً مدرن است که شست‌وشو و لایه برداری را با فشار قوی آب انجام می دهد. امروزه روش فشار قوی یکی از شناخته شده ترین روش ها جهت نظافت است که به حق جای روش های قدیمی را گرفته است. علاوه بر آن استفاده از این دستگاه با مزیت های فراوانی همراه است که بسیاری از آن ها قابل توجه و حائز اهمیت هستند.

  • صرفه جویی در هزینه
  • سازگاری با محیط زیست
  • دقت و سرعت بالا در انجام شست و شو
  • نظافت و لایه برداری هم زمان از جمله مزایای به‌کارگیری این دستگاه هستند.

نوع کیفیت آب مورد نیاز برای واترجت صنعتی

مزایای استفاده از واترجت صنعتی
مزایای استفاده از واترجت صنعتی

ارتباط مستقیمی میان کیفیت آب و کارایی واترجت صنعتی وجود دارد. کیفیت آب مورد استفاده باید به نحوی باشد که سلامت پمپ را به خطر نیندازد. همچنین صدماتی از جمله خراش، کنده شدن و از بین رفتن رنگ را متوجه سطح مورد نظر نکند. حال این سؤال مطرح است که دقیقاً باید از چه نوع آبی برای این دستگاه استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت که برای پی بردن به نوع آب مناسب باید دستورالعمل و فاکتورهای ارائه شده توسط کارخانه سازنده را به طور جدی مورد بررسی قرار داد. زیرا هر شرکت تولیدی در خصوص محصولات خود توصیه ها و راهکارهای مخصوصی مطرح می کند.

البته نباید فراموش کرد که تمامی دستگاه های واترجت صنعتی برای فیلتراسیون کردن آب دارای قطعه ای به نام فیلتر مکانیکی هستند. این قطعه قادر است تمامی ذرات سخت آب را به خود جذب کند و رسوبات ۵ تا ۱۰ میکرونی آب را جدا سازی کند. لازم به ذکر است که آب شرب و لوله کشی دارای املاح حل شده ای است که با هیچ تکنولوژی و فناوری امکان جدا کردن آن ها از آب وجود ندارد. حال خبر خوب آن است که این میزان غلظت هیچ گونه خطری برای دستگاه ندارد. همچنین پمپ را دچار خرابی جدی و غیر قابل جبران نمی کند.

تأثیر آب آشامیدنی بر تمیز شدن سطوح توسط دستگاه واتر جت

از آنجا که آب آشامیدنی فاقد ذرات سخت و حل نشده است آسیب جدی را متوجه سطوح نمی کند. حال اگر از آب غیر آشامیدنی استفاده می کنید. به عبارتی در پایان کار شاهد سطحی بسیار تمیز و درخشان هستید و اثری از آلودگی و چربی در آن دیده نمی شود. باید گفت دیگر جای هیچ گونه نگرانی باقی نمی ماند. زیرا به طور حتم کارایی بالای دستگاه به نوع آب برتری داشته و عملکرد واتر جت به نحوی بوده که کیفیت آب تأثیری در کیفیت کار آن ایجاد نکرده است. به این معنی که اگر شست و شو با این دستگاه نتایج مطلوبی به دنبال دارد لزومی به داشتن حساسیت بالا نسبت به کیفیت و نوع آب نیست.

تأثیر سختی آب بر واترجت صنعتی

تأثیر سختی آب بر واترجت صنعتی
تأثیر سختی آب بر واترجت صنعتی

پیش از هر چیز باید گفت که درجه سختی آب شرب و استاندارد در هر شهر و یا منطقه ای می تواند متفاوت باشد. بر اساس استانداردهای ارائه شده اگر آب مورد استفاده در هر لیتر دارای نمک کلسیم و منیزیم بیشتر از ۶۰ میلی گرم باشد آب دارای مقداری سختی است. حال اگر میزان نمک و کلسیم و منیزیم در هر لیتر آب به بیش از ۱۸۰ میلی گرم برسد بدون شک آب از سختی بالایی برخوردار است. بنابراین چنین آبی به هیچ عنوان برای استفاده در دستگاه ذکر شده مناسب نیست. زیرا ظرف مدت کوتاهی پمپ را دچار خرابی، فرسودگی و استهلاک می کند.

نکته قابل توجه در خصوص نوع آب مورد استفاده برای واترجت صنعتی آن است که آب دیونیزه و کاملاً خالص برای استفاده آن مناسب نیست. زیرا بر اساس یک سری دلایل علمی چنین آبی نیز صدمات متعددی را متوجه پمپ دستگاه می کند.

سخن پایانی

بر اساس مطالب ذکر شده می توان به راحتی دریافت که کیفیت آب تا چه اندازه بر کارکرد دستگاه واترجت صنعتی تأثیر گذار است و می تواند عملکرد آن را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین لازم است برای دست‌یابی به شست و شویی عالی و باکیفیت به نوع آب مورد نیاز دستگاه توجهی ویژه کرد.

دیدگاه ها غیرفعال است