شست و شوی سیستم های خنک کننده با استفاده از واترجت صنعتی

شست و شوی سیستم های خنک کننده با استفاده از واترجت صنعتی


واتر جت صنعتی دارای کاربردهای بسیار متعددی در بخش تجارت و نظافت ماشین آلات و سیستم های متنوع است. با استفاده از این دستگاه می توان به راحتی گردوغبار و جرم موجود در سیستم های خنک کننده را از بین ببرد. این آلودگی ها زمانی که به وسیله هوا در فضا پخش شوند آسیب های بسیاری را متوجه سیستم تنفسی افراد می کنند. از این رو از طرق و راه های مختلف سعی می شود تا از شر این آلودگی ها خلاص شد.

با توجه به موارد ذکر شده می توان واترجت را به عنوان مهم ترین و مفید ترین سیستم های خنک کننده در جهت حذف گرد و غبار و جرم های موجود در سطح دریچه ها معرفی کرد. این دستگاه با بهره گیری از سیستم آب پر فشار است در مدت کوتاهی تمامی جرم های سخت و مقاوم و همچنین لایه های مختلف گرد و خاک را بر روی این سطوح پاک کرد.

اهمیت نظافت سیستم های خنک کننده با استفاده از واتر جت صنعتی

نظافت و رفع آلودگی از روی سیستم های خنک کننده خانگی و صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا وجود آلودگی در این سیستم ها نه تنها مانع از عملکرد مناسب آن ها می شود. بلکه هوایی ناسالم و نامطبوع را در فضا پخش کرده که در دراز مدت سبب بروز بیماری های مختلفی در افراد می شود. از طرفی سیستم های خنک کننده ای که برای مدت های طولانی تمیز نشده باشند قطعاً عمر کوتاهی دارند. به این معنی که بعد از مدت اندکی دچار آسیب و خرابی می شوند.

استفاده از واترجت برای شست و شوی مجرای هوا در بخش صنعت

مهم ترین نشانه نیاز سیستم های خنک کننده برای نظافت
مهم ترین نشانه نیاز سیستم های خنک کننده برای نظافت

وجود آلودگی در سیستم های خنک کننده هوا در کارخانه جات و مراکز صنعتی امری چالش بر انگیز است. لذا باید در اسرع وقت نسبت به تمیز کردن آن ها اقدام کرد. می توان از واتر جت صنعتی به عنوان ایده و راه حلی مناسب و کاربردی جهت رفع این چالش بزرگ استفاده کرد. این دستگاه با پاشیدن آب با فشار بالا بر روی دریچه های ورودی هوای خنک گرد و خاک و جرم ها را در کم ترین زمان ممکن از بین می برد.

همچنین به طرز قابل توجهی باعث باز شدن منافذ مجراها می شود. آب پر فشار خروجی از دستگاه مربوطه به دلیل برخورداری از فشاری بالاتر از فشار آب خروجی از شلنگ قدرت قابل توجهی دارد. از این رو می تواند سخت ترین جرم و حجم بالایی از گرد و خاک را از بین ببرد. از این دستگاه می توان برای شست و شوی کویل ها استفاده کرد. البته در نظر گرفتن میزان فشار آب در این باره بسیار مهم بوده و لازم است از فشار پایین آب در فاصله مناسب بهره گرفت.

مهم ترین نشانه نیاز سیستم های خنک کننده برای نظافت

پیش از هر چیز باید گفت که بهبود عملکرد سیستم های خنک کننده مهم ترین مزیت استفاده از واترجت صنعتی است. اغلب مواقع با وجود روشن بودن سیستم خنک کننده هوای جریان یافته در محیط بسیار گرم است. در چنین حالتی می توان فهمید زمان نظافت و شست و شوی این سیستم ها فرا رسیده است. پس باید نسبت به تمیز کردن آن ها اقدام کرد.

بنابراین بهتر است مجراهای و روی هوای خنک را به کمک این وسیله خارق العاده شست و شو داد. لازم به ذکر است که مجراهای موجود در این سیستم ها بطور مداوم و منظم حجم بالایی از هوا را از خود عبور می دهند. بدیهی است ذرات خاک و همچنین رسوبات به دیواره ها و سطح آن ها می چسبند و لایه ای حجیم را تشکیل می دهند. حال بهتر است جهت پیش گیری از کاهش کارایی سیستم اقدام به تمیز کردن این لایه ها کرد.

نکته: سیستم های خنک کننده در بخش های مختلف صنعتی و پزشکی نیز به کار گرفته می شوند. این تجهیزات در صورت آلودگی و عدم شست و شوی به موقع می توانند آسیب های جبران ناپذیری به این بخش ها وارد کنند.

نکات مهم در خصوص شست و شوی سیستم های خنک کننده با استفاده از واترجت صنعتی

شست و شوی سیستم های خنک کننده با استفاده از واترجت صنعتی
شست و شوی سیستم های خنک کننده با استفاده از واترجت صنعتی

دریچه ها و در کل سیستم های خنک کننده هوا بعد از مدتی مملو از جرم و انواع آلودگی می شوند. این آلودگی ها در صورتی که در هوا پخش شوند و به سیستم تنفسی وارد شوند تا حد زیادی خطرناک هستند. بنابراین لازم است در زمان شست و شوی این سیستم ها از ماسک و تجهیزات ایمنی استفاده شود. لازم به ذکر است که پخش شدن این آلودگی ها در زمان شست و شو به نحو دیگری سبب بروز مشکل می شوند.

سخن پایانی

واترجت صنعتی نقش مهمی در افزایش و راندمان کاری سیستم های خنک کننده ایفا می کند. این وسیله با بهره گیری از فناوری خاصی که در آن به کار رفته است می تواند ظرف مدت کوتاهی حجم بالایی از گرد و خاک و آلودگی را از روی این سیستم ها پاک کند.

دیدگاه ها غیرفعال است