اهمیت نظافت سقف در مراکز صنعتی

اهمیت نظافت سقف در مراکز صنعتی


سقف ها یکی از محل های تجمع آلودگی هستند که به دلیل دسترسی سخت، معمولا نظافت آن ها با مشکل رو به رو می شود. اما امروزه می توان با استفاده از برخی تجهیزات نظافت صنعتی، به سادگی این محل ها را از آلودگی ها پاک نمود. اهمیت تمیز کردن سقف ها در مکان های صنعتی یا محل هایی که با دود، روغن و … سر و کار دارند بسیار بیشتر است. سقف ها دارای انواع گوناگونی هستند و ارتفاعات مختلفی دارند. به عنوان مثال می توان گفت که سقف کارگاه ها بسیار بلند است و برای دسترسی به آن ها باید از ابزارآلاتی با طول زیاد استفاده کرد.

برخی دیگر از سقف ها از نوع کاذب می باشند که خود از جنس های مختلفی همچون چوبی و … تشکیل شده اند. بنابراین برای تمیز کردن هر نوع سقف، باید از تجهیزات نظافتی متناسب با آن استفاده شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر پی بردن به اهمیت پاکسازی سقف مراکز صنعتی، با نحوه نظافت آن ها و تجهیزات مورد نیاز برای این کار آشنا شوید.

اهمیت نظافت سقف مراکز صنعتی

سقف ها یکی از مکان هایی هستند که معمولا در هنگام نظافت نادیده گرفته می شوند. علت این امر نیز سخت بودن انجام این کار است که البته امروزه با ورود انواع تجهیزات نظافت صنعتی و به کار گرفته شدن آن ها، این مشکل تا حد زیادی حل شده است. بسیاری از آلودگی های تولید شده در مراکز صنعتی در سقف تجمع پیدا می کنند و در صورت عدم نظافت، به اطراف منتشر خواهند شد. این آلودگی ها همیشه از جنس گرد و غبار نیستند. خیلی از مواد تولید شده در کارخانه های صنعتی به صورت بخار به سقف رسیده و جذب می شوند. این موضوع می تواند منجر به مسائلی همچون آسیب دیدن بافت سقف، کپک زدگی، ایجاد احتمال آتش سوزی، ایجاد احتمال انتقال بیماری ها و خطرات بهداشتی و … شود. بنابراین نظافت سقف تنها به دلیل زیباسازی انجام نمی شود و در صورت عدم انجام به موقع این کار، ممکن است مشکلات زیادی ایجاد شود.

استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی برای نظافت سقف
استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی برای نظافت سقف

آموزش نظافت سقف ها با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی

سقف ها دارای دو بخش داخلی و خارجی هستند که برای نظافت هر بخش از تجهیزات نظافت صنعتی متناسب با آن استفاده می شود. برخی از سقف ها به صورت شیروانی می باشند که برای شست و شوی بخش خارجی آن ها می توان از دستگاه هایی همچون نماشوی یا واترجت صنعتی استفاده کرد. واترجت صنعتی آب را با فشار بسیار بالایی خارج می کند و بدین صورت می تواند منجر به پاکیزه سازی محیط شود. همچنین این دستگاه دارای امکان اضافه کردن مواد شوینده می باشد. در صورتی که سقف چرب یا روغنی باشد، می توان از واترجت آب گرم به همراه مواد شوینده موثر استفاده نمود. این محلول های شوینده باید با توجه به نوع و جنس سقف انتخاب شوند تا هیچگونه آسیبی در حین شستشو به آن ها وارد نکنند. بدین منظور باید افرادی متخصص که تجربه کافی را در این حیطه دارند، کار نظافت سقف ها را با استفاده از تجهیزات مخصوص انجام دهند.

شستشوی قسمت داخلی سقف ها با چالش بیشتری رو به رو می باشد زیرا این آن ها معمولا دارای ارتفاعات بسیار زیادی هستند که میزان دسترسی را با مشکل رو به رو می کند. بدین منظور باید از دستگاه هایی همچون جاروبرقی صنعتی استفاده شود. بدین صورت که سری های مخصوص و بسیار بلندی وجود دارد که بر روی این جاروها قرار داده می شود. سپس با استفاده از آن ها، آلودگی هایی همچون گرد و غبار از سقف زدوده خواهد شد. در بسیاری از مواقع، برای شستشوی قسمت داخلی سقف ها نیازمند استفاده از شوینده های نظافتی می باشیم. در واقع این کار بسیار حساس می باشد و باید به وسیله کادری تخصصی و دستگاه هایی حرفه ای انجام شود تا نتیجه ای مطلوب حاصل شده و سقف ها به خوبی نظافت شوند.

استفاده از جاروبرقی صنعتی در نظافت سقف ها
استفاده از جاروبرقی صنعتی در نظافت سقف ها

خرید انواع تجهیزات نظافت صنعتی با تخفیفات ویژه

تجهیزات نظافت صنعتی دارای انواع بسیار مختلفی هستند که هر یک از آن ها در برندهای گوناگونی به بازار عرضه می شوند. به همین دلیل بسیاری از مواقع، صاحبان مشاغل در هنگام تهیه این تجهیزات دچار سردرگمی برای انتخاب نوع محصول و برند می شوند. مرکز فروش ما یکی از عرضه کنندگان مستقیم و بی واسطه انواع این تجهیزات است. خریداران می توانند برای تهیه بهترین محصول مطابق با نیازهای خود، از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان دریافت نمایند. همچنین قابل ذکر است که محصولات با گارانتی و ضمانت قیمت و کیفیت در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

یکی دیگر از خدماتی که مجموعه ما ارائه می دهد، تعمیر انواع تجهیزات نظافت صنعتی می باشد. با توجه به قیمت بالایی که این محصولات دارند، بهتر است در هنگام آسیب دیدن، از کمک مراکز معتبر تعمیراتی استفاده نماییم. مجموعه ما دارای تیم تخصصی تکنسین های تعمیر کننده این لوازم است. این متخصصان با تجربه بالایی که دارند، به خوبی می توانند عیوب دستگاه را پیدا کرده و آن ها را تعمیر کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، کافی است از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

دیدگاه ها غیرفعال است