دستگاه اسکرابر

دستگاه اسکرابر


دستگاه اسکرابر چیست؟

دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی یکی از پرکاربردترین دستگاه هایی است که برای نظافت اماکن بزرگ و وسیع مورد استفاده قرار می گیرد. کارایی و عملکرد مناسب اسکرابر در شست و شو و خشک کردن هم زمان سطح زمین به نحوی است که بعد از پایان کار می توان شاهد یک سطح درخشان، بهداشتی و ضد عفونی شده بود. اهمیت خرید و استفاده از این دستگاه را تنها افرادی درک می کنند که مدام با سطوح کثیف و آلوده در تماس هستند. بنابراین اغلب صاحبان مشاغل صنعتی و غیر صنعتی جهت نظافت سطح زمین در محیط کار خود از آن استفاده می کنند.

انواع مختلف دستگاه کف شور صنعتی

دستگاه اسکرابر در مدل های متفاوتی طراحی و تولید شده و روانه بازار شده است. این مدل ها هر کدام دارای ویژگی ها و مشخصه های بارزی هستند که سبب متمایز شدن شان از یکدیگر می شوند. برخی از پرکاربرد ترین و رایج ترین این مدل ها عبارتند از:

  • مدل برقی با قابلیت اتصال به برق شهری:

یکی از موارد مهمی که لازم است در زمان خرید این دستگاه به آن توجه شود منبع تغذیه آن است. دستگاه هایی که با برق شهری کار می کنند به صرفه تر و مناسب تر هستند. با این حال در برخی مواقع مدل کابلی مناسب تر خواهد بود. به این معنی که در صورت استفاده طولانی مدت و مستمر از دستگاه و همچنین به کارگیری آن در مکان های نسبتا شلوغ بهتر است از مدل کابلی استفاده شود.

  • مدل باطری دار:

در صورتی که قصد نظافت محیطی وسیع و بزرگ را دارید همچنین لازم است مدام جابجا شوید مدل باطری دار دستگاه اسکرابر بهترین گزینه است. زیرا این مدل از اسکرابر از وزن نسبتا پایینی برخوردار است. همچنین به دلیل عدم وجود سیم به راحتی می توان آن را حمل و جابه جا کرد. با این حال بهتر است پیش از به کار گیری، از پر بودن باطری و شارژ کامل آن مطمئن شد. این دستگاه صنعتی به نوعی باطری به نام باتری ژل مجهز است که از ظرفیت شارژ بالایی برخوردار بوده و همچنین نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد.

  • مدل دیسکی:

دستگاه اسکرابرمدل دیسکی از جمله پر طرفدار ترین کف شورهای صنعتی است که افراد آن را به سایر مدل های دیگر ترجیح می دهند. این مدل مجهز به یک نگهدارنده پد است که می توان با تغییر ان پد مناسب کف را انتخاب کرد. در صورتی که قصد شستن سطحی نسبتا صاف و هموار را دارید این مدل از کف شور بهترین گزینه است. زیرا علاوه بر قدرت بالای پاک کردن الودگی های موجود در کف از ایجاد خش در آن نیز جلوگیری می کند.

در زمان خرید دستگاه اسکرابر بهتر است به وسعت و گستردگی محیطی که قرار است نظافت شود توجه کرد. جهت شستن محیط های خیلی بزرگ لازم است از مدل سرنشین دار استفاده شود.

مناسب ترین مدل دستگاه اسکرابر جهت شست و شوی محیط های کوچک

مناسب ترین مدل دستگاه اسکرابر
مناسب ترین مدل دستگاه اسکرابر

جهت نظافت محیط های کوچک و یا فضا های تنگ بهتر است از مدل دستی دستگاه اسکرابر استفاده کرد. منظور از فضاهای تنگ فضاهایی مانند سالن و راهرو هستند که فضای کافی جهت جابه جایی وجود ندارد. البته باید توجه داشت که در برخی از مکان ها می توان به صورت همزمان از دو مدل استفاده کرد. به این ترتیب تا حد زیادی در وقت و زمان صرفه جویی می شود.

اهمیت سایز دستگاه اسکرابر

برخی افراد تصور می کنند هر چه دستگاه اسکرابر بزرگ تر باشد کار نظافت زود تر پایان می گیرد و یا کیفیت کار بالا می رود. باید گفت که چنین تصور و طرز فکری کاملا اشتباه است و متناسب بودن سایز دستگاه با اندازه محیط از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که زمین شوی صنعتی برای محیط بیش از حد بزرگ باشد نمی توان انتظار کارایی مناسبی از آن داشت. زیرا بعد از پایان قطعا کیفیت کار بسیار پایین بوده و گوشه ها تقریبا دست نخورده باقی مانده اند. همچنین به کار گیری یک کف شور بیش از اندازه کوچک هم انتخاب هوشمندانه ای نیست. زیرا باید توان و زمان بیشتری صرف تمیز کاری کرد.

سیستم توقف ایمن در دستگاه اسکرابر چیست؟

سیستم توقف ایمن در دستگاه اسکرابر
سیستم توقف ایمن در دستگاه اسکرابر

سیستم توقف سریع یکی از ویژگی های مهمی است که باید در زمان خرید دستگاه اسکرابر از وجود آن مطمئن شد. این سیستم با هدف بالا بردن ایمنی دستگاه در آن تعبیه شده است. بنابراین زمانی که کاربر دسته کنترلی دستگاه را رها کند سیستم برس و اب پاش دستگاه از کار می ایستند و به این ترتیب از بروز حوادث جلوگیری می شود.

سخن پایانی

در صورتی که قصد خرید دستگاه اسکرابر را دارید و می خواهید به وسیله آن کسب و کاری برای خود راه اندازی کنید بهتر است پیش از هر چیز با نحوه عملکرد و چگونگی استفاده از ان آشنا شوید.

دیدگاه ها غیرفعال است