احداث کارواش

احداث کارواش به کمک دستگاه های نظافت صنعتی


در حال حاضر احداث کارواش یک شغل لاکچری با درآمدی بالا و پر سود به شمار می آید که با بهره گیری از دستگاه های نظافت صنعتی مدرن به شغلی جذاب نیز تبدیل شده است. در واقع می توان چنین گفت که بدون تهیه دستگاه های صنعتی تأسیس چنین مکانی و کسب درآمد از طریق آن تقریباً غیر ممکن است. بنابراین لازم است پیش از اتخاذ هر تصمیمی درباره راه اندازی این کسب و کار تمام جوانب آن مد نظر قرار بگیرند. همچنین هزینه لازم برای خرید تجهیزات نظافت صنعتی نیز محاسبه شود.

تجهیزات و دستگاه های نظافت صنعتی مورد استفاده در  احداث کارواش

برای احداث کارواش علاوه بر مواردی مانند مکان مناسب به دستگاه های نظافت صنعتی متعددی نیاز است که از جمله مهم ترین آن ها عبارت‌اند از:

اولین و در عین حال مهم ترین دستگاهی که برای راه اندازی و احداث کارواش باید آن را تهیه کرد واتر جت است. در واقع هر ایستگاه شستشو که در محوطه کارواش قرار گرفته است به یک چنین دستگاهی نیاز دارد. این دستگاه در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود. بنابراین با در نظر گرفتن نیاز و بودجه خود می توان یکی از مدل های آن را خریداری کرد. پمپ های کارواش معمولاً بر اساس موارد متعددی از جمله تفاوت برند، قیمت، جزئیات ساختاری، میزان فشار، دبی و قدرت موتور مورد بررسی و استفاده قرار می گیرند.

یکی دیگر از دستگاه هایی که جهت تأسیس و احداث کارواش مورد نیاز است جاروبرقی صنعتی است. به طور معمول از هر جارو برقی می توان در دو ایستگاه شست و شو استفاده کرد. این نوع جارو برقی ها معمولاً به صورت تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و همچنین تک موتوره، دو موتوره و سه موتوره در بازار وجود دارند. این دستگاه دارای ویژگی های بارز و مهم بسیاری است که قدرت بالای مکش آب تنها یکی از آن ها است.

  • دستگاه کف ساز:

دستگاه کف ساز یکی از تجهیزاتی است که کاربرد بسیاری در کارواش‌ها دارد. این دستگاه با تولید کف تمام سطح خودرو را با کف می پوشاند و خودرو را آماده شست و شو می کند. از هر یک دستگاه کف ساز می توان برای دو ایستگاه شست و شو استفاده کرد. لازم به ذکر است که این دستگاه کاربردی و بسیار مهم باید به پمپ باد با حداقل ۴ بار فشار متصل شود تا بتواند بیشترین کارایی را از خود نشان دهد.

  • نازل زیر شویی:

برای شست و شوی بخش زیرین خودروها و در اصطلاح زیر شویی به یک چاله سرویس و جک بالابر مورد نیاز است. تهیه چنین دستگاهی می تواند میزان هزینه های راه اندازی را تا حد زیادی پایین بیاورد. زیرا این نوع دستگاه نیازی به احداث چاله ندارد و تنها با متصل کردن شلنگ به نازل زیر شویی می توان تمام بخش های زیر خودرو را به راحتی شستشو داد.

مهم ترین دستگاه برای احداث کارواش و صفر شویی خودروها

مهم ترین دستگاه برای احداث کارواش و صفر شویی خودروها
مهم ترین دستگاه برای احداث کارواش و صفر شویی خودروها

مهم ترین دستگاه جهت احداث کارواش و انجام صفر شویی ماشین ها دستگاه صندلی شوی است. صندلی شوی دارای انواع مختلفی است که در کارواش های امروزی بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. مدل دریلی بهترین نوع این صندلی است که دارای یک فرچه چرخان است که به وسیله آن می توان رویه درب خودروها را کاملاً شست و شو داد. لازم به توضیح است که افراد برای انجام صفر شویی ماشین ها باید دارای تخصص و مهارت کافی باشند. به طور کلی این کار یک کار کاملاً تخصصی است به همین جهت توسط افراد غیر حرفه ای قابل اجرا نیست.

اهمیت نوع مواد شوینده در شست و شوی خودروها در احداث کارواش

علاوه بر تجهیزات و دستگاه های صنعتی جهت احداث کارواش باید به نوع شوینده های مورد استفاده نیز توجه کرد. زیرا این مواد از جمله مواد پرکاربرد و ضروری هستند که روزانه در حجم بالایی در کارواش ها مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین استفاده از مرغوب ترین و مناسب ترین نوع این مواد از اهمیت بسیاری دارد. بهترین نوع این مواد موادی هستند که هم زمان با برخورداری از قدرت پاک کنندگی بالا به بدنه و متریال درون خودروها صدمه وارد نکنند.

بهترین نوع سطل زباله مورد استفاده در کارواش

برای جمع‌آوری زباله‌ های موجود در درون خودروها باید از سطل های زباله مخصوص استفاده کرد. سطل های چرخ‌دار صنعتی از جمله مناسب ترین تجهیزات برای احداث کارواش هستند که از جنس پلی اتیلن ساخته شده اند. بنابراین از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار بوده و لوازم جانبی آن مانند بخش پدال از قطعات فلزی مرغوب ساخته شده اند.

تهیه آب مورد نیاز جهت شست‌وشوی خودرو در کارواش

شست‌وشوی خودرو در کارواش
شست‌وشوی خودرو در کارواش

علاوه بر تهیه دستگاه های نظافت صنعتی در نظر گرفتن مخزن برای ذخیره آب از اهمیت ویژه ای در احداث کارواش برخوردار است. بنابراین هر ایستگاه شست و شویی که در کارواش راه اندازی می شود به طور متوسط روزانه به ۱۰۰۰ لیتر آب نیاز دارد. حال برای ذخیره این میزان آب لازم است منبعی در نظر گرفته شود. مخزن مورد نظر باید قابلیت تأمین فشار مناسب آب را داشته باشد. همچنین باید از قابلیت کم و زیاد کردن آب نیز برخوردار باشد.

سخن پایانی

بسیاری معتقدند احداث کارواش کاری پر دردسر و البته پرهزینه است و این هزینه ها به واسطه خرید دستگاه های نظافت صنعتی می باشند. واقعیت امر این است که تهیه این دستگاه ها مستلزم صرف هزینه بسیار بالایی است اما آنچه حائز اهمیت است سودآوری و میزان بالای درآمدی است که با استفاده از همین دستگاه ها در کارواش عاید افراد می شود.

دیدگاه ها غیرفعال است