نظافت صنعتی محیط اداری

نظافت صنعتی محیط اداری


تجهیزات نظافت صنعتی از جمله وسایل و دستگاه هایی هستند که برای تمیز کردن سطوح و دیوارهای ساختمان های اداری مورد استفاده قرار می گیرند. فضاهای اداری نیز همانند فضاهای مسکونی نیاز به پاک شدن از هر گونه آلودگی و گرد و غبار دارند. علاوه بر آن تمیز نگه داشتن محیط های اداری قطعاً تأثیر فوق العاده مثبتی بر روی روحیه کارمندان و مراجعین دارد. نکته بسیار مهم در خصوص این نوع تجهیزات و دستگاه ها وجود دارد. آنهم این است که این تجهیزات تا حد زیادی از جهات مختلف با دستگاه های نظافتی محیط‌ های صنعتی تفاوت دارند. محیط هایی از قبیل:

  • هتل ها
  • سالن‌های ورزشی
  • سالن های همایش

اهمیت نظافت محیط ها و اماکن اداری به کمک تجهیزات نظافت صنعتی

اهمیت تمیز کردن اماکن اداری به کمک تجهیزات نظافت صنعتی بر کسی پوشیده نیست. از طرفی حتماً به این مسئله اذعان دارید که آلودگی در محیط کار سبب ایجاد استرس و عدم تمرکز در کارمندان می شود. همچنین به شدت بر روی راندمان کاری اثر سوء می گذارد. علاوه بر آن کثیف بودن وسایل و ابزارهایی مانند میز و صندلی و رایانه و فایل های نظم دهی اوراق و اسناد می‌تواند سبب ایجاد بیماری های متعدد شود. با در نظر گرفتن نکات ذکر شده می توان بیش از پیش به اهمیت پاکیزه کردن این محیط ها پی برد.

فواید تمیز کردن اداره با تجهیزات نظافت صنعتی

تمیز کردن محیط اداره با تجهیزات نظافت صنعتی مزایا و فواید بسیاری برای افراد به دنبال دارد. برای مثال کف شورهای صنعتی بعد از شست و شوی کامل و اصولی قادر به خشک کردن صدر صدی کف می باشند. در نتیجه تا حد زیادی از لیز خوردن و زمین خورد مراجعین و کارمندان جلوگیری می کنند. همچنین استفاده از دستگاه مکنده برای تمیز کردن آبدارخانه و میز نهارخوری کارمندان تا حد بسیار زیادی از هجوم حشرات و موجودات موذی جلوگیری می کند.

علاوه بر نکات ذکر شده فایده دیگری که تجهیزات نظافت صنعتی در رابطه با تمیز کردن ادارات می توانند داشته باشند بالا بردن طول عمر دستگاه های اداری است. زیرا هنگامی که تجهیزات اداری به شکل کامل اصولی و به صورت مستمر تمیز و ضد عفونی شوند بیشتر عمر می کنند. همچنین در صورت استفاده از این تجهیزات آلودگی و گرد و غبار تا حد بسیار بالایی حذف می شوند در نتیجه میزان نیرویی که برای این کار صرف می شود به حداقل می رسد.

بهترین تجهیزات صنعتی مناسب برای نظافت محیط‌ های اداری

بهترین تجهیزات صنعتی مناسب برای نظافت محیط‌ های اداری
بهترین تجهیزات صنعتی مناسب برای نظافت محیط‌ های اداری

تجهیزات نظافت صنعتی بسیاری وجود دارند که برای تمیز کردن محیط های اداری طراحی و ساخته شده اند. برخی از این تجهیزات شامل موارد ذیل می باشند.

مکنده یا همان جاروبرقی صنعتی یکی از تجهیزات مناسب برای نظافت مکان های اداری است. زیرا به شکل کاملاً اساسی قادر است هر گونه گرد و غبار و آلودگی‌های صنعتی و شیمیایی را از روی سطوح بزداید.

کف شور یا اسکرابر نیز یکی دیگر از ابزارهایی است که کاربرد بسیاری در ادارات دارد. این دستگاه با برخورداری از یک الی سه برس قادر است کف زمین را به خوبی ضد عفونی و البته خشک کند. لازم به ذکر است که اسکرابر دارای مدل های متنوعی است که مدل دستی مناسب ترین مدل برای نظافت ادارات است.

  • پولیشر:

پولیشر نیز از جمله تجهیزات مناسب برای نظافت ساختمان های اداری است که علاوه بر ادارات در مکان های دیگری مانند بیمارستان، تولیدی های بزرگ و هتل ها کاربرد دارد. از این دستگاه جهت براق کردن و جلا دادن کف فضاهای پر تردد و شلوغ بهره گرفته می شود. لازم به ذکر است که پولیشر علاوه بر تمیز کردن کف سبب بالا رفتن طول عمر مفید کف‌پوش‌ ها نیز می‌شود.

سوئیپر نیز همانند سایر دستگاه های یاد شده از کارایی فوق العاده ای در نظافت اماکن اداری برخوردار است. سوئیپر در دو مدل دستی و صنعتی تولید می شود. بنابراین می توان بر اساس نیاز خود و همچنین وسعت و متراژ فضا یکی از مدل ها را تهیه و مورد استفاده قرار داد.

مراحل تمیز کردن فضای داری به وسیله دستگاه های صنعتی

مراحل تمیز کردن فضای داری به وسیله دستگاه های صنعتی
مراحل تمیز کردن فضای داری به وسیله دستگاه های صنعتی

برای تمیز کردن فضای ادارات با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی لازم است مرحله به مرحله و قدم به قدم پیش رفت. برای این کار باید ابتدا از در ورودی ساختمان دست به کار شد. زیرا هنگامی که مراجعین وارد می شوند به طور حتم اولین چیزی که به چشمشان خواهد آمد تمیزی فضا است. سپس لازم است به سراغ بخشی که مختص به منشی یا مسئول جوابگویی به مراجعین است رفت و آنجا را با استفاده از تجهیزات مناسب تمیز کرد. در نهایت نیز باید کار تمیز کردن سالن انتظار و اتاق ها و میز های کارمندان و دست آخر سرویس بهداشتی را شروع کرد.

سخن پایانی

استفاده از تجهیزات نظافتی صنعتی جهت رفع آلودگی از فضاهای اداری از جهات بسیاری حائز اهمیت است. بهره گیری از این دستگاه ها علاوه بر کمک به صرفه جویی آب و صرف انرژی کم تر باعث ضد عفونی و پاکیزگی بالای محیط می شوند.

دیدگاه ها غیرفعال است